PapekZ


Go to content

Main menu:


Motocykel

Speedway

Plochodrážny motocykel

Máloktorý motoristický šport má tak prispôsobený motocykel ako je tento. Plochodrážny motocykel sa tvarovo velmi nezmenil od svojho vzniku, ale vylepšila sa na ňom hádam každá jedna súčiastka a zvýšila sa jeho bezpečnosť. V minulých rokoch vládli na plochodrážnych okruhoch hlave dve značky a to československé ESO a americký Westlake. Dnes je vidieť hlavne stroje JAWA a ich nový názov JRM alebo ich konkurenta GM. Motocykel je charakteristycký aj tým, že nemá žiadne brzdy.


ESO 1966

Motor: vzduchom chladený štvortaktový jednovalec
Zdvihový objem: 497 cm(3)
Výkon: 91,9 kW (50 k) pri 8000min(-1)
Prenos výkonu: jednostupňová prevodovka, reťazový pohon
Rám: otvorená rúrková kolíska s motorom ako napínacím členom
Zavesenie: teleskopická vidlica, tuhá zadná časť
Brzdy: žiadne
Hmotnosť: 83 kg
Max. rýchlosť: závisí od použitých prevodov
Palivo: metanol



Weslake Speedway (1981)

Motor: vzduchom chladený štvortaktový jednovalec
Zdvihový objem: 500 cm(3)
Výkon: 35,5 kW (48 k)
Prenos výkonu: bez prevodovky
Rám: otvorená rúrková kolíska s motorom ako napínacím členom
Zavesenie: teleskopická vidlica, tuhá zadná časť
Brzdy: žiadne
Hmotnosť: 83 kg
Max. rýchlosť: 97 – 128 km/h, závisí od použitých prevodov
Palivo: metanol



GM Speedway (2005)

Motor: vzduchom chladený štvortaktový jednovalec
Zdvihový objem: 500 cm(3)
Výkon: 55 kW (75k)
Prenos výkonu: bez prevodovky
Rám: otvorená rúrková kolíska s motorom ako napínacím členom
Zavesenie: teleskopická vidlica, tuhá zadná časť
Brzdy: žiadne
Hmotnosť: 82 kg
Max. rýchlosť: závisí od použitých prevodov
Palivo: metanol



JRM Speedway (2007)

Model: 884-6
Motor: JRM vzduchom chladený štvortaktový jednovalec
Zdvihový objem: 494 cm(3)
Výkon: 65-68 k pri 8500 rpm
Prenos výkonu: bez prevodovky
Rám: otvorená rúrková kolíska s motorom ako napínacím členom
Zavesenie: teleskopická vidlica, tuhá zadná časť
Brzdy: žiadne
Hmotnosť: 80 kg
Max. rýchlosť: závisí od použitých prevodov
Palivo: metanol


Back to content | Back to main menu